1 Nov 2013

Loss and a little lost.

27th October 2013 tarikh tragis bagi kaum kerabat ku. Uncle Os, pak menakan ku yang paling bongsu belah kerabat mak meninggal secara mengejut. Sehari sebelum nya ninggal, arwah baruk jak sambut birthday yang ke-41. Apa sakit nya aku pun sik pasti. Cuma arwah sempat mesej yang nya demam 5 hari sebelum ya.
Ada kawan ku nanyak,"kenak ko nunggah nya arwah Fio?"
Tahun 2004, Uncle Os sah jadi seorang Muslimin. Enough said.
Malam kerabat ku dapat berita ya, aku macam "lost" kejap. Malam ya nang penuh juak rumah ku didatangi kaum kerabat yang ada di Miri.
Arwah ngan aku paling last bermesej masa birthday ku bulan 8 ya tek. Terkilan. Sebab Tahun lepas kamek duak ada "clash" kejap. Terkilan. Sebab ku sik sempat nak mintak ampun ngan cium tangan nya.
Terlambat. 
Tapi sigek, aku perlu rasa bersyukur sebab diberik peluang yang singkat untuk kenal seorang ahli kerabat yang gila-gila and happy go lucky walau dalam hati nya aku tauk arwah pendam luka yang dalam bertahun-tahun.

Winston Soji Kawi, remember me when the day the Lord decides to call me back. Capische, Big Boss?

I love you till I die, Uncle Os.

P/S: The reason I called him Uncle Os because he resembled a Malaysian comedian named Mr. Os. Otherwise I would've called him Uncle Kicap, for he was a big fan of dark, sweet soy sauce whenever he ate rice. 


No comments:

Post a Comment